„Az élelmiszergyártóknak gyorsan kell adaptálniuk folyamataikat és termékeiket, hogy lépést tarthassanak a változó piaci és fogyasztói igényekkel. A nyomás elsősorban a fogyasztóktól érkezik” – hangzott el a Rockwell Automation ipari automatizálással, és IT-vel foglalkozó amerikai vállalat regionális vezetőjével készült interjúban. A Foodnavigator.com-on megjelent cikk alapján az e-kereskedelem, és általában a valamennyi értékesítési területre átterjedő digitalizálás azt is jelenti, hogy növekszik az új forrásokból származó verseny, a közvetlen fogyasztói értékesítés ösztönzi a speciális és a helyi termelőket.

A fogyasztói trendek és ízlés rohamos változásával az élelmiszeripari előállítóknak képesnek kell lenniük arra, hogy gyorsan reagáljanak e piaci dinamika sebességére. A versenyképesség megőrzése érdekében az élelmiszergyártóknak optimalizálniuk kell a termelékenységet, és a legmagasabb színvonalon kell teljesíteniük. Ehhez átfogó és folyamatos működésfejlesztésre van szükség. További részletek a cikkben találhatók.