A Szegedi Tudományegyetem és a Campden BRI Magyarország Kft. december 13-án 13 órától ingyenes workshopot rendezett élelmiszeripari vállalatok és kereskedők számára, melynek célja volt, hogy bemutassa, a fogyasztókat miként lehet jobban bevonni a termékfejlesztésbe. A workshopot az EIT Food RIS Consumer Engagement Labs projekt keretében rendezték meg.
A projekt célja, hogy a fogyasztók aktív bevonásával új termékkoncepciók jöjjenek létre az élelmiszeriparban. A projektben a fogyasztókat nem a gyártók, kereskedők által előzetesen elkészített mintatermékek tesztelésébe vontuk be, hanem az ezt megelőző fázisba, amikor a termék jellemzőinek és előnyeinek innovatív, ám még nem létező kombinációinak létrehozása volt a cél. Az egyik ilyen projekt 65 évnél idősebb fogyasztók bevonásával zajlott, ennek részletei ITT megtalálhatók. A workshop főbb témái:
- ötletgenerálás menete,
- a fogyasztóktól szükséges információk
- a fő lépések új termék fejlesztéskor / bevezetésekor,
- milyen segítségre van szükség a fogyasztók felől