Jelenleg zajlik az uniós társadalmi konzultáció a témában. A Bizottság álláspontja szerint az eddigi promóciós politika sikeresnek tekinthető, főleg az EU agrár termékek (nem márkák népszerűsítéséről van szó) harmadik országokban megismertetésében és versenyképességének növelésében, azonban a program egyéb uniós politikákkal való egybehangzóságát a jövőben növelni kell (ide értendő pl. a Farm 2 Fork stratégia, a rákellenes cselekvési terv, az ökogazdálkodást támogató akció program). Például a F2F stratégiában a következő bizottsági terv szerepel: „A Bizottság felülvizsgálja az EU agrártermékekre vonatkozó promóciós programját annak szellemében, hogy növelje annak hozzájárulását a fenntartható termeléshez és fogyasztáshoz és az étrendek szükséges átalakításához. A hússal kapcsolatban a felülvizsgálatnak arra kell összpontosítania, hogy miként tudja az EU a promóciós programját felhasználni a leginkább fenntartható, szén-dioxid-hatékonysággal rendelkező állattenyésztés támogatására.” A rákellenes cselekvési tervben pedig a következő szerepel: „A Bizottság felülvizsgálja a promóciós politikáját az alkoholos italokra vonatkozóan (…) és annak érdekében, hogy az jobban hozzájáruljon a fenntartható termelés és fogyasztás kialakulásához, a sokkal inkább növényi-alapokra helyezett étrend megvalósításához, amely kevesebb vörös hús és más, a rák előfordulásának kockázatát növelő élelmiszer és több zöldség és gyümölcs fogyasztásával valósítható meg.”  Bármilyen forgatókönyv is valósul meg az új program kiírásakor, az valószínűsíthető, hogy a pályázóknak be kell majd mutatniuk a fenti programok megvalósításához való hozzájárulásukat, valamint azon ágazatok vagy alágazatok támogatása valósulhat meg, amelyek nem járnak negatív hatással klíma, biodiverzitás vagy egészégügyi szempontból.

A FDE is elkészítette álláspontját, melynek a lényege az, hogy a fenntarthatóság egy igen összetett koncepció és ezért túlmutat az ökológiai termelésben előállított és helyi termékeken, ahogy egyes ágazatok ab ovo történő kizárása sem lenne jogos és ésszerű, inkább az étrendekre és az előállítás módjára kellene koncentrálni, a reális piaci viszonyok figyelembe vételével.

A Bizottság ez év második felében hatástanulmányt készíttet, a jogszabály-tervezet megjelenése 2022-ben várható.