Felelős reklámozás
Az EU Vállalást (EU Pledge) 2005-ben kezdeményezte az Európai Bizottság, hogy arra bátorítsa a nagyvállalatokat, kontinens-szerte tegyenek az egészséges életmód előmozdításáért. Két évvel később bejelentették az EU akcióplatformját a kiegyensúlyozott táplálkozás, a testmozgás és az egészséges életmód népszerűsítésére.
Ezt támogatta és fogadta el az a húsz világvállalat, amely azóta aláírta a Vállalást.
Ennek értelmében e nagy élelmiszeripari vállalatok nem hirdetik termékeiket – a kifejezetten a gyermekek táplálkozási igényeire szabott termékek kivételével – a tévében, nyomtatott sajtóban és interneten olyan médiaközönségnek, amely legalább 50 százalékban 12 évesnél fiatalabb gyermekekből áll. A küszöbértéket utóbb 35 százalékra szigorították.
Az EU Vállalásnak elkötelezett vállalatok köre utóbb bővült. A tagok számának bővülése mellett az EU Vállalás az egyes tagállamokban nemzeti szinten is megjelent, az elkötelezett vállalkozások nemzeti cégei például Portugáliában, Lengyelországban, Belgiumban és Magyarországon is létrehozták saját helyi platformjaikat.
További információ Az EU Pledge honlapján: http://www.eu-pledge.eu/