2021 február-márciusban az Európai Fogyasztóvédelmi Szervezet (BEUC) összegyűjtötte azokat az egészségtelen élelmiszerekre vonatkozó reklámokat, amelyek szerintük megsértik az EU Pledge-ben vállalt kötelezettségeket. Ez utóbbi rendszerén belül lezajlott vizsgálat keretében a 81 esetből 7-et találtak megalapozott panasznak és ezeket a marketing aktivitásokat az érintett vállalatok vissza is vonták. A jelentés azt a következtetést vonja le, hogy az önszabályozás a gyermekeknek szóló élelmiszer reklámok esetében nem működik megfelelően. Ezért a BEUC azt javasolja az EU számára, hogy jogszabállyal tegyen rendet ezen a területen, többek között a következő intézkedésekkel: tiltsák meg az egészségtelen élelmiszerek online reklámozását, beleértve a gyártók weboldalait és közösségi média oldalait is; délelőtt 6 és 11 óra között ne lehessen a TV-ben egészségtelen élelmiszereket reklámozni; tiltsák be a gyermekek számára vonzó mese szereplők, jelképek marketing eszközként történő ábrázolását a termékek csomagolásán.